FAQ
سوالات رایج
پرسیده شده
هزینه نرم افزار سانا چقدر است؟
هزینه و قیمت گذاری در نرم افزار سانا براساس تعداد پرسنل یا کارمندان کسب و کار شما تنظیم شده است بدین صورت که با افزایش تعداد کارکنان و بزرگتر شدن سازمان و کسب و کار شما , سانا انطباق پذیر بوده و متناسب با اندازه کسب و کار شما رشد و نیاز های شمارا رفع خواهد کرد. همچنین تخفیف هایی روی طرح های فروش 3 ماهه و شش ماهه و یکساله تعبیه شده که میتوانید از آنها بهره ببرید.
آیا نرم افزار سانا متناسب با نیازهای تجاری من قابل تنظیم است؟
بله با استفاده از سیستم ابری منابع انسانی و حقوق و دستمزد سانا میتوانید به راحتی فعالیت و رفتار های سازمان و پرسنل خود را زیر نظربگیرید و با هدف گذاری های مناسب و اجرای طرح های افزایش انگیزه کارکنان و کاهش تضاد ها و پذیرش ریسک, به نیاز های تجاری کسب و کار خود پاسخ دهید.
پیاده سازی و اجرای نرم افزار سانا چقدر طول می کشد؟
از انجا که نرم افزار منابع انسانی و حقوق و دستمزد سانا یک نرم افزار ابری جاری بر بستر اینترنت میباشد شما به محض ثبت نام در سایت سانا میتوانید به خدمات ارائه شده در نرم افزار به سرعت و آسانی دسترسی پیدا کنید و 14 روز رایگان نیز از خدمات استثنایی ما بهره مند شوید.
آیا می توانم از راه دور یا در دستگاه های تلفن همراه به نرم افزار سانا دسترسی داشته باشم؟
بله، همان طور که گفتیم این نرم افزار منابع انسانی و حقوق و دستمزد ، آنلاین بوده و نیازی به نصب ندارد؛ بنابراین شما می توانید بر روی تمامی سیستم های ویندوز، لینوکس، مک، اندروید و iOS و تبلت به راحتی از آن استفاده کنید.
همچنین از طریق مرورگرهای مختلف مثل: کروم، سافاری، سامسونگ و فایرفاکس و… نیز قابل دسترس می باشد.
آیا سانا نسخه آفلاین دارد؟
خیر، سانا یک نرم افزارمنابع انسانی و حقوق و دستمزد با ماهیت ابری جاری بر بستر اینترنت و تحت وب است و نسخه آفلاین ندارد
مزایای نرم افزار حقوق و دستمزد مبتنی بر ابر چیست؟
نرم افزار های مبتنی بر ابر یا به زبان انگلیسی ( cloud ) نسبت به نرم افزار های قابل نصب ( on premise ) دارای تفاوت ها و مزایایی می باشد که در زیر برخی از آن ها را بیان میکنیم.
اکثر مدیران به دنبال بازگشت سرمایه یا ROI از طریق پیاده سازی نرم افزار های منابع انسانی و حقوق و دستمزد هستند. این مهم چگونه از طریق نرم افزار شما حاصل میگردد ?
برای پیادهسازی نرمافزار ERP ابری، ROI را میتوان با کاهش هزینههای اولیه و جاری ، بهبود بهرهوری و افزایش درآمد تضمین کرد. با انتخاب ارائهدهنده مناسب ، برنامهریزی دقیق ، آموزش کارکنان ، نظارت مستمر و بهینهسازی فرآیندها ، میتوان مزایای مالی و عملیاتی قابل توجهی را به دست آورد و بازگشت سرمایه را به حداکثر رساند.
آیا نرم افزار سانا مطابق با آخرین تغییرات قوانین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی و وزارت امور اقتصادی و دارایی میباشد؟
بله. نرم افزار منابع انسانی و حقوق و دستمزد سانا مطابق با اخرین تغییرات قوانین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی و وزارت امور اقتصادی و دارایی میباشد و در صورت اعلام و ابلاغ هرگوه قانون و بخشنامه به صورت خودکار در برنامه اعمال میشود.
آیا نرم افزار سانا فقط و فقط مطابق با قانون وزارت تعاون ,کار و رفاه اجتماعی میباشد؟
خیر . با اینکه این نرم افزار با تمرکز به ارائه خدمات در این بخش طراحی شده ولی قابل ذکر است که از طریق ساختار منعطفی که توسط متخصصان تیم حرفه ای ما طراحی شده است میتونید قوانین مخصوص به کسب و کار خود و فرمول های محاسباتی کسب و کار خود را با توجه به نیاز های کسب و کار خود طراحی و پیاده سازی نمایید. میتوان گفت هیچگونه نیازی از طریق سانا بدون پاسخ نمیماند
آیا اطلاعات من به اداره ی دارایی ارسال می شود؟
خیر ، اطلاعات شما به اداره ی دارایی ارسال نمی شود. سانا متعهد است که اطلاعات کاربران را محرمانه نگه داشته و در اختیار شخص ثالثی قرار ندهد مگر با حکم نهادهای امنیتی و قضایی که در این صورت نیز، حتماً قبل از آن موارد به اطلاع کاربر می رسد
چطور می توانم نحوه کار با سانا را آموزش ببینم؟
در تیم تحقیق و توسعه سانا سعی برآن بوده که این نرم افزار بسیار کاربرپسند و ساده طراحی شود تا با حداقل دانش مربوط به علوم منابع انسانی و سیستم حقوق و دستمزد , کار شما بدون هیچگونه وقفه و مشکل انجام پذیرد.، علاوه بر آن شما همواره می توانید از راهنمای جامع سانا سافت و خودآموزهای ویدیویی در بخش راهنمای سایت استفاده کنید.
مهلت استفاده رایگان از نرم افزار سانا چه مدت بوده و چه امکاناتی قابل دسترس باشد؟
از طریق طرح ارائه شده برای استفاده رایگان شما میتوانید به مدت 14 روز از تمامی امکانات و بخش های برنامه استفاده نمایید
آیا امکان سفارشی سازی نرم افزار سانا وجود دارد؟
خیر. امکان سفارشی سازی نرم افزار به صورت شخصی وجود ندارد. البته درخواست های کاربران، بصورت روزانه توسط تیم پشتیبانی ما جمع آوری و به تیم تحقیق و توسعه ما اعلام می شود. در ادامه، طی جلساتی با نظر کارشناسان منابع انسانی و حقوق و دستمزد و همکاری تیم تحقیق و توسعه ، کلیه درخواست ها بررسی و در صورت تایید, اولویت بندی شده و سپس پیاده سازی می شوند، و در نهایت ویژگی های جدید طی بروزرسانی های ماهیانه به نرم افزار اضافه می شوند و کلیه کاربران می توانند به صورت رایگان از آنها استفاه کنند.
آیا اطلاعات من به اداره ی دارایی ارسال می شود؟
خیر ، اطلاعات شما به اداره ی دارایی ارسال نمی شود. سانا متعهد است که اطلاعات کاربران را محرمانه نگه داشته و در اختیار شخص ثالثی قرار ندهد مگر با حکم نهادهای امنیتی و قضایی که در این صورت نیز، حتماً قبل از آن موارد به اطلاع کاربر می رسد
چطور می توانم نحوه کار با سانا را آموزش ببینم؟
در تیم تحقیق و توسعه سانا سعی برآن بوده که این نرم افزار بسیار کاربرپسند و ساده طراحی شود تا با حداقل دانش مربوط به علوم منابع انسانی و سیستم حقوق و دستمزد , کار شما بدون هیچگونه وقفه و مشکل انجام پذیرد.، علاوه بر آن شما همواره می توانید از راهنمای جامع سانا سافت و خودآموزهای ویدیویی در بخش راهنمای سایت استفاده کنید.
مهلت استفاده رایگان از نرم افزار سانا چه مدت بوده و چه امکاناتی قابل دسترس باشد؟
از طریق طرح ارائه شده برای استفاده رایگان شما میتوانید به مدت 14 روز از تمامی امکانات و بخش های برنامه استفاده نمایید
اگر طرح خرید یا به اصطلاح پلن کسب و کارم را شارژ نکنم، اطلاعات من چه می شود؟
در صورت استفاده از مدت زمان 14 روزه ی رایگان نرم افزار منابع انسانی و حقوق و دستمزد ابری سانا و عدم شارژ طرح خود یا پلن انتخابی کسب و کار، اطلاعات شما بعد از 30 روز از منقضی شدن طرح رایگان حذف خواهد شد.
اما در صورتی که کسب و کارتان را حتی یکبار شارژ کرده باشید، اطلاعات شما تا مدت ۲ سال بر روی سرورهای ما نگهداری شده و پس از این مدت، در صورت عدم تمدید کسب و کار، حذف خواهند شد.
آیا امکان جا به جایی بین طرح های ارائه شده وجود دارد؟
در صورت استفاده از یک طرح و تمایل به ارتقا به یک طرح بالاتر و با پرسنل بیشتر کافیست از منوی تمدید اشتراک اقدام به خرید پکیج های با تعداد بیشتر پرسنل و یا کارمند بکنید ولی تغییر به پکیج با تعداد کمتر کاربر امکان پذیر نمی باشد.
آیا امکان سفارشی سازی نرم افزار سانا وجود دارد؟
خیر. امکان سفارشی سازی نرم افزار به صورت شخصی وجود ندارد. البته درخواست های کاربران، بصورت روزانه توسط تیم پشتیبانی ما جمع آوری و به تیم تحقیق و توسعه ما اعلام می شود. در ادامه، طی جلساتی با نظر کارشناسان منابع انسانی و حقوق و دستمزد و همکاری تیم تحقیق و توسعه ، کلیه درخواست ها بررسی و در صورت تایید, اولویت بندی شده و سپس پیاده سازی می شوند، و در نهایت ویژگی های جدید طی بروزرسانی های ماهیانه به نرم افزار اضافه می شوند و کلیه کاربران می توانند به صورت رایگان از آنها استفاه کنند
آیا امکان راه اندازی نرم افزار روی سرور ما موجود می باشد؟ (روی سرور شخصی،سازمانی و …)
آیا می توان از نرم افزار منابع انسانی و حقوق و دستمزدسانا خروجی Excel دریافت نمود؟
بله , شما میتوانید از تمامی اطلاعات و اسنادی که وارد سیستم کرده اید از قبیل اطلاعات کارمندان و جزعیات حقوق و دستمزد و … در دوره های مختلف خروجی خود را به صورت اکسل و یا csv تهیه نمایید
آیا می توانم اطلاعات پرسنل خود را از نرم افزار قبلی یا از فایل اکسل به نرم افزار انتقال دهم؟
بله، نرم افزار دارای قابلیتی به عنوان ورودی اکسل می باشد که این امکان را برای کاربران فراهم می کند تا تمامی اطلاعات خود را از طریق فایل اکسل به سیستم انتقال دهند.
در صورت قطع شدن اینترنت، چه اتفاقی برای حساب های من می افتد؟
از آنجا که سرور های ما در داخل ایران قرار دارند و از طریق اینترنت دخلی میتوان به سایت و نرم افزار ما دسترسی پیدا کرد حتی در صورتی که اینترنت بین الملل قطع شود , سانا با قدرت به کار خود ادامه میدهد.مگر آنکه اینترنت به طور کامل قطع شود که بسیار دور از ذهن میباشد
بر چه اساس به سانا می توانم اعتماد کنم؟
سانا سافت نام جدیدترین نرم افزار از محصولات شرکت اریس رایانه نوین که دارای بیش از 20 سال سابقه در ارائه خدمات و راهکار های جامع منابع انسانی و حقوق و دستمزد و حسابداری و انبارداری به ارگانها و سازمانهای دولتی میباشد که از طریق ارائه این نرم افزار جدید در تلاش برای خدمت به شرکت های بخش خصوصی و مطابق با قانون کار می باشد که دارای تاییدیههای متعدد از نهادهای معتبر مانند وزارت امور اقتصادی و دارایی میباشد که با بهره گیری از از نیروی جوان و متخصص در کنار نیروهای با تجربه تواسنه به این مهم دست پیدا کند و …
در صورت تعطیلی ساناسافت اطلاعات من چه می شود؟
همانگونه که در سوال قبل توضیح داده شد ساناسافت نام یک محصول تجاری جدید از شرکت اریس رایانه نوین میباشد.همچنین ما متعهد می شویم در صورت تعطیلی ساناسافت، به مدت دو سال سرور هایمان را روشن نگه داریم تا کاربران بتوانند اطلاعاتشان را به سرور دیگری منتقل نمایند. در ضمن، همانطور که در پاسخ پرسش های قبل آمده است، اطلاعات کاربران در قالب فایل اکسل در اختیار ایشان قرار می گیرد و حتی در صورت تعطیلی سانا سافت، می توانند از این طریق اطلاعات خود را منتقل نمایند.
رمز عبور حساب خود را فراموش کردهام باید چهکار کنم؟
هنگام ورود بهحساب روی گزینه “کلمه عبور خود را فراموش کردهاید؟” کلیک کنید تا لینک تنظیم مجدد رمز عبور به ایمیل یا خط موبایل شما ارسال شود. پیشنهاد میکنیم شماره تماس و ایمیل خود را برای دسترسی راحتتر حتماً در حساب خود ثبت کنید.
اگر نام کاربری ام را گم کنم، و هیچ گونه دسترسی به ایمیل و تلفن ثبت شده ام نداشته باشم، چه کاری می توانم انجام دهم؟
متاسفانه در این شرایط، شما هیچ راهی برای دسترسی به اطلاعات خود نخواهید داشت. تنها راه تشخیص هویت شما، ایمیل و تلفن ثبت شده ی شما در سیستم است، بنابراین لطفا در حفظ و نگهداری این اطلاعات، نهایت دقت را داشته باشید
آیا در سانا امکان تعریف کاربر و تعیین سطح دسترسی برای آن امکان پذیر است؟
بله شما می توانید هر تعداد کاربر با نقش های کاربری و مجوز های مورد نظر را که مایل بودید در کسب و کار خود تعریف کنید و سطح دسترسی و یا عدم دسترسی آن کاربر به بخش های مختلف نرم افزار واطلاعات را تعیین کنید حتی میتوانید این سطوح دسترسی را بر اساس آی پی های مجاز و غیر مجاز طبقه بندی کنید.
آیا در سانا میتوانم داشبورد اختصاصی خودم را طراحی کنم؟
بله، در سانا هر کاربر می تواند داشبود اختصاصی خود را داشته باشد. هر کاربر می تواند با توجه به نیاز خود ابزارهای از پیش طراحی شده مختلفی را به داشبورد خود اضافه کرده، آنها را جابجا و یا اندازه آنها را تغییر دهد
آیا امکان ویرایش احکام کارگزینی در دورههای مختلف زمانی در نرم افزار منابع انسانی و حقوق و دستمزد ساناوجود دارد؟
این امکان در نرمافزار منابع انسانی سانا سافت در نظر گرفته شده است و میتوان در بازه های مختلف زمانی، انواع احکام صادره را یا براساس تغییر قوانین و یا براساس تغییرات ایجاد شده در شرکتها و سازمانها ویرایش، اصلاح و بروزرسانی کرد.
آیا از نرم افزار حقوق و دستمزد چند کاربر به صورت همزمان تحت شبکه می توانند استفاده کنند؟
بله، نرم افزار ساناسافت دارای نسخه های مستقل و تحت شبکه می باشد که خریداران می توانند بنا به نیاز خود اقدام به خرید کنند.
خدمات پشتیبانی نرم افزار منابع انسانی حقوق و دستمزد سانا به چه صورت می باشد؟
پشتیبانی نرم افزار حقوق و دستمزد توسکا به صورت تلفنی، پشتیبانی آنلاین و یا درصورت درخواست کابر به صورت مراجعه حضوری می باشد
آیا در این نرم افزار محدودیتی در تعریف شرکت یا کارگاه در نرم افزار وجود دارد؟
نرم افزار حقوق و دستمزد سانا سافت در هیچ نسخه ای محدودیتی در تعداد ایجاد شرکت یا کارگاه وجود ندارد.
آیا امکان تعریف آِیتم های پرداختی و کسور با شرایط دلخواه وجود دارد؟
نرم افزار ساناسافت به گونه ای طراحی شده است تا کاربران بتوانند بنا به نیاز خود عنوان یا نحوه محاسبه تک تک آیتم های پرداختی و کسور را تغییر دهند و یا نوع جدیدی را تعریف نمایند.
آیا امکان مشخص نمودن مشمول و غیر مشمول بیمه و مالیات برای آیتم های پرداختی وجود دارد؟
بله، امکان تعیین مشمول بیمه و مالیات برای تک تک آیتم های پرداختی موجود می باشد.
آیا امکان تعریف و یا ویرایش فرمول های محاسباتی در نرم افزارم حقوق و دستمزد سانا وجود دارد؟
بله، سیستم حقوق و دستمزد سانا دارای قسمت فرمول های محاسباتی می باشد که کاربران به راحتی می توانند فرمول های محاسباتی مورد نیاز خود را ایجاد یا ویرایش کنند لازم به ذکر است که قسمت فرمول های محاسباتی به گونه ای طراحی شده است که کاربران که اطلاعات اندکی در رابطه با حقوق و دستمزد دارند نیز به راحتی بتوانند فرمول های محاسباتی (حقوق ماهیانه، حقو اولاد، مسکن، بن ماهانه، اضافه کار، حق ماموریت، نوبت کاری، شیفت کاری، کسر کار ساعتی، کسر کار روزانه و…) مورد نیاز خود را تعریف کرده و برای محاسبه آیتم مورد نظر خود انتخاب نمایند.
آیا برای تغییر جدول مالیاتی باید نرم افزار حقوق و دستمزد را بروزرسانی کرد یا کاربران خود نیز میتوانند جداول مالیاتی را ویرایش یا جدول جدیدی ایجاد کنند؟
له، امکان ویرایش و یا افزون جدول مالیاتی جدید موجود می باشد تا کاربران در صورت نیاز بتوانند جدول مالیاتی خود را تغییر دهند لازم بذکر است که در صورت تغییر جدول مالیاتی از سوی سازمان امور مالیاتی تیم توسعه نرم افزار، برزرسانی هایی را برای اعمال قوانین جدید ارائه می دهند تا کابران با خیال راحت با آخرین قوانین محاسبات خود را انجام دهند.
آیا انواع درصدهای بیمه تامین اجتماعی در این سیستم موجود می باشد؟
بله، در سیستم حقوق و دستمزد ساناسافت انواع نوع بیمه تامین اجتماعی موجود می باشد همچنین کاربران می توانند نوع های جدید با درصد های(سهم بیمه کارفرما، سهم بیمه کارمند/کارگر، سهم بیمه بیکاری) متفاوت را در نرم افزار تعریف نموده و برای پرسنل مورد نظر خود انتخاب نمایند.
آیا انواع معافیت های مالیاتی در نرم افزار تعیبه شده است؟
آیا امکان تعریف وام با عنوان دلخواه و کسر اتوماتیک به صورت ماهانه از حقوق پرسنل در نرم افزار حقوق و دستمزد سانا موجود می باشد؟
بله امکان تعریف انوع وام های مختلف برای هر پرسنل با امکان کسر اتوماتیک اقساط به صورت ماهانه در نرم افزار موجود می باشد.
نحوه محاسبه مالیات پرسنل در نرم افزار حقوق و دستمزد به چه صورتی است؟
نرم افزار حقوق و دستمزد ساناسافت قابلیت محاسبه مالیات به صورت سالانه را دارا می باشد ضمن اینکه نحوه محاسبه مالیات برای هر پرسنل به صورت مجزا می توند متفاوت باشد
حوه محاسبه مانده مرخصی پرسنل به چه صورت می باشد؟
امکان محاسبه مانده مرخصی پرسنل به صورت ماهانه یا سالانه با وارد کردن سقف مرخصی ماهانه یا سالانه به صورت کامل یا براساس کارکرد پرسنل وجود دارد.